Nedan kan du läsa om Alac OUTLET's villkor.

Köpvillkor

Beställningar

Vi levererar endast inom Sverige.

Alla beställningar är bindande. Vi tillämpar ingen minsta ordersumma. Alla beställningar sker via Internet.

Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomföres. Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.

Priser

Alla priser anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag du gör din beställning.
Du ser alltid total summa inklusive frakt i kassan innan du godkänner din beställning.

 

Leveransvillkor

Leveranstid

Leveranstiden är normalt 3-5 arbetsdagar.

Leveranssätt

Dina varor levereras med brev eller med Schenker. Då sker leverans till närmaste Schenker ombud. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Ej uthämtade paket

För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på 249 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

Retur sänds till:

ALAC AB
Klockarvägen 1
82478 Bjuråker

Alla order överstigande 300kr levereras fraktfritt!

 

Ångerrätt/Reklamation

Öppetköp / Ångerrätt

Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Givetvis får du öppna förpackningen för att kontrollera varan.

Om du vill ångra köpet på en vara måste du först kontakta oss. Bifoga alltid kopia av kvittot som medföljer leveransen.

Undantag för ångerrätten är eventuella varor som är specialbeställda av dig som kund.

Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så gör vi återbetalning inom 5 arbetsdagar. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Fraktkostnad för order understigande gränsen för fraktfritt återbetalas ej.

 

Reklamationer

Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt, om du fått fel vara eller fel antal så ber vi dig att alltid kontakta oss innan du skickar något till oss.

Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig.

Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Retur sänds till:

ALAC AB
Klockarvägen 1
82478 Bjuråker

KONTAKTA OSS:

Tel:0653-15310
E-Mail: info@alac.se

Transportskada

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från ALAC till kunden så är ALAC ansvariga. Om varan skadas eller kommer bort då kunden återsänder den till ALAC så är kunden ansvarig. Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund.

Synliga eller dolda skador på godset ska anmälas snarast från det att felet upptäckts till oss på telefon: 0653-15310 eller via mail: info@alac.se.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 30 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

 

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Nöjda kunder

Vi vill att du som kund blir 100% nöjd med det du beställer. Vi tillämpar "Lagen om konsumentskydd vid distansavtal". Om du inte vill behålla varan har du 14 dagars full returrätt av varan i oanvänt originalskick. Om du vill returnera den oanvända varan ber vi att du alltid kontaktar oss innan du skickar den till oss. Du står själv för återfrakten.

Produktinfo

Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen som finns i Internetbutiken samt kan ej heller garantera att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Vi reserverar oss för slutförsäljning, och även för de eventuella prisfel som kan uppstå.

Copyright ©

Allt innehåll på dessa sidor är att betrakta som ALAC AB;s egendom. Inget får kopieras eller användas utan medgivande från ALAC AB.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen